Política de protecció de dades

PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Aquesta és la política de protecció de dades d’EUMES Girona S.L. Es fonamenta en els principis del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016 (Reglament general de protecció de dades) i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Responsable del tractament de les dades personals

EUMES Girona S.L. (en endavant EUMES)

CIF B55134449

Carrer Galligants, 6 17007, Girona

972 241 010, eumes@eumes.cat.

Delegat de Protecció de Dades

El Delegat de Protecció de Dades (DPD) supervisa el compliment de la nostra política de protecció de dades, vetllant perquè es tractin adequadament i es protegeixin els drets de les persones. Entre les seves funcions figura la d’atendre qualsevol dubte, suggeriment, queixa o reclamació de les persones de qui es tracten dades. Es pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades adreçant-se per escrit a la nostra adreça postal i telèfon, o directament a l’adreça electrònica protecciodades @ eumes.cat.

Finalitats del tractament de dades personals

EUMES tracta les dades personals per diferents finalitats, principalment per prestar serveis docents, enviar informació d’activitats i serveis i mantenir relacions comercials amb els nostres proveïdors.

Gestió acadèmica. EUMES tracta les dades dels alumnes per oferir-los serveis educatius. Les dades aportades i les que resulten de l’activitat docent serveixen de base per a l’avaluació. Les dades dels alumnes s’utilitzen també amb finalitats de gestió administrativa, per enviar informació del seu interès i tramitar i expedir certificats o títols.

Contacte. Tractem dades per atendre les consultes de les persones que utilitzen els formularis de contacte de la nostra pàgina web. S’utilitzen únicament per aquesta finalitat.

Informació d’activitats i serveis. Amb l’autorització explícita de cada alumne, un cop finalitzats els estudis utilitzem les seves dades de contacte per enviar informació dels nostres serveis i activitats.

Gestió de les dades dels nostres proveïdors. Registrem i tractem les dades dels proveïdors de qui obtenim serveis o béns. Tractem les dades imprescindibles per mantenir la relació comercial, els destinem únicament a aquesta finalitat i en fem l’ús propi d’aquesta classe de relació.

Altres canals d’obtenció de dades. Obtenim dades per mitjà de relacions presencials i altres canals com la recepció de correus electrònics o per mitjà dels nostres perfils a les xarxes socials. En tots els casos les dades es destinen només a les finalitats explícites que en justifiquen la recollida i tractament.

Obtenció de dades personals

A l’apartat anterior hem fet referència a alguns dels orígens de les dades que tractem. En la majoria de casos les dades provenen directament dels interessats, i els obtenim principalment per mitjà dels formularis preparats a l’efecte. En activitats formatives organitzades en conveni amb altres institucions, les dades poden provenir de la institució coorganitzadora.

Legitimació legal per al tractament de les dades personals

Els tractaments de dades que portem a terme tenen diferents fonaments legals, segons la naturalesa de cada tractament.

Per a la prestació de serveis educatius. Un cop admesos els nostres alumnes obtenen d’EUMES serveis educatius. El tractament de les seves dades s’inicia amb el consentiment de la persona interessada, i es porta a terme en compliment d’una relació contractual (prestació de serveis) i en compliment d’obligacions legals.

En compliment d’una relació precontractual. És el cas de les dades de persones interessades en l’oferta docent d’EUMES amb les que establim un primer contacte. Per altres motius però amb una legitimació similar, tractem les dades de possibles clients o proveïdors amb qui tenim relacions prèvies a la formalització d’una relació contractual.

En compliment d’una relació contractual. Cas de les relacions amb els nostres proveïdors i totes les actuacions i usos de les dades que aquestes relacions comercials comporten.

En compliment d’obligacions legals. En compliment de la normativa fiscal comuniquem dades a l’administració tributària. Seria també en compliment d’obligacions legals que comunicaríem dades a òrgans judicials o a cossos i forces de seguretat si ho requerissin.

En base al consentiment. Quan enviem informació de les nostres activitats o serveis utilitzem dades de contacte amb el consentiment explícit de la persona que la rebrà.

Comunicació de dades personals

Com a criteri general únicament comuniquem dades en compliments d’obligacions legals. En els apartats precedents hem explicat les comunicacions de dades dels nostres alumnes, necessàries per fer possible la prestació dels serveis educatius, i dels nostres clients i proveïdors, en el desenvolupament de les relacions econòmiques i comercials.

A fi i efecte de reconeixement dels estudis realitzats i expedició de títols les dades dels alumnes es comuniquen a institucions universitàries. En compliment de normes legals es comuniquen a entitats asseguradores, i a entitats bancàries amb finalitat de cobrament. Per a la realització de les pràctiques es comuniquen a les empreses o institucions d’acollida. Es fa amb el consentiment de l’alumne.

S’efectuen transferències de dades fora de l’àmbit de la Unió Europea (transferència internacional) quan ho requereix la mobilitat internacional dels alumnes.

Accés a dades personals per part d’altres empreses i institucions

EUMES encarrega la docència a persones especialistes en les matèries que figuren en els programes i plans docents. Els docents reben informació sobre les seves obligacions en el compliment de la normativa de protecció de dades i formalitzen el seu compromís de tractar-les adequadament.

D’altra banda EUMES obté serveis d’empreses privades que li aporten la seva experiència i especialització. En algunes ocasions aquestes empreses externes han d’accedir a dades personals. Únicament es contracten serveis d’empreses que garanteixen el compliment de la normativa de protecció de dades. En el moment de la contractació es formalitza amb aquestes empreses les seves obligacions de confidencialitat i es fa un seguiment de la seva actuació. Per exemple, determinades dades poden residir en servidors contractats a empreses especialitzades o han de ser tractades per empreses que ofereixen suport informàtic.

Temps de conservació de dades personals

El temps de conservació de les dades ve determinat per la finalitat específica de cada tractament. Es conserven també per atendre possibles requeriments de les administracions públiques o òrgans judicials. En conseqüència conservem les dades durant el temps necessari per preservar el seu valor legal o informatiu i per acreditar el compliment de les obligacions d’EUMES, però no per un període superior al necessari per a les finalitats del tractament. En el cas de la informació que acredita la formació rebuda pels alumnes, les dades es conserven de forma permanent per preservar els drets d’aquests alumnes.

En determinats casos, com el de les dades que figuren en la documentació comptable i la facturació, la normativa fiscal obliga a conservar-les fins que no prescriguin les responsabilitats en aquesta matèria.

En el cas de les dades que es tracten exclusivament en base al consentiment de la persona interessada, es conserven fins que aquesta persona no revoca aquest consentiment.

La normativa reguladora de la conservació de la documentació pública, i els dictàmens de les comissions qualificadores, són un referent determinant en el moment de decidir la conservació o eliminació de les dades vinculades a l’exercici de serveis d’interès públic.

Drets de les persones en relació a dades personals

Tal com preveu el Reglament General de Protecció de Dades, les persones de qui tractem dades tenen els drets següents:

A saber si es tracten. Qualsevol persona té, en primer lloc, dret a saber si tractem les seves dades, amb independència de si ha existit una relació prèvia.

A ser informat en la recollida. Quan les dades personals s’obtenen del mateix interessat, en el moment de proporcionar-les ha de tenir informació clara de les finalitats a les que es destinaran, de qui serà el responsable del tractament i dels principals aspectes derivats d’aquest tractament.

A accedir-hi. Dret molt ampli que inclou el de saber amb precisió quines dades personals són objecte de tractament, quina és la finalitat per la que es tracten, les comunicacions a altres persones que se’n faran (si és el cas) o el dret a obtenir-ne còpia o a saber el termini previst de conservació.

A demanar-ne la rectificació. És el dret a fer rectificar les dades inexactes que siguin objecte de tractament per part nostra.

A demanar-ne la supressió. En determinades circumstàncies existeix el dret a demanar la supressió de les dades quan, entre altres motius, ja no siguin necessàries per als fins per als quals van ser recollides i en van justificar el tractament.

A demanar la limitació del tractament.També en determinades circumstàncies es reconeix el dret a demanar la limitació del tractament de les dades. En aquest cas deixaran de ser tractades i només es conservaran per a l’exercici o la defensa de reclamacions, d’acord amb el Reglament General de Protecció de Dades.

A la portabilitat.En els casos previstos a la normativa es reconeix el dret a obtenirles dades personals pròpies en un format estructurat d’ús comú llegible per màquina, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament si així ho decideix la persona interessada.

A oposar-se al tractament.Una persona pot adduir motius relacionats amb la seva situació particular, motius que comportaran que deixin de tractar-se les seves dades en el grau o mesura que li pugui comportar un perjudici, excepte per motius legítims o l’exercici o defensa davant reclamacions.

A no rebre informació. Atenem immediatament les peticions de no seguir rebent informació de les nostres activitats i serveis, quan aquests enviaments es fonamentaven únicament en el consentiment de la persona que n’és receptora.

Exercici i defensa dels drets

Els drets que acabem d’enumerar es poden exercir adreçant una sol·licitud a EUMES a l’adreça postal o a les altres dades de contacte indicades a l’encapçalament.

Si no s’ha obtingut resposta satisfactòria en l’exercici dels drets és possible presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, per mitjà dels formularis o altres canals accessibles des de la seva web (www.agpd.es).

En tots els casos, ja sigui per presentar reclamacions, demanar aclariments o fer arribar suggeriments, és possible adreçar-se al Delegat de Protecció de Dades mitjançant missatge de correu electrònic a l’adreça electrònica protecciodades @ eumes.cat.

×