Tornem amb una nova selecció dins la secció dedicada als plugins preferits de productors musicals. En aquesta ocasió, és Àlex del Amo qui ens descobreix les eines que utilitza habitualment per crear la seva música i donar forma a les seves produccions.
1. Multiband Compressor de Cubase
Segons Àlex del Amo, aquesta és l’eina definitiva per donar cos i modelar leads i layers de leads.
Al principi pot resultar complex, ja que no sempre és evident què s’està fent exactament. Però un cop es domina, es converteix en una mena d’equalitzador amb esteroides, amb propietats dinàmiques que permeten un control molt precís del so. Una eina potentíssima.
Multiband Compressor de Cubase
2. Sonic Academy Kick
L’instrument número u per a la creació de kicks. Aquest plugin permet treballar el so en dues capes diferenciades: aguts i greus.
La possibilitat d’importar els teus propis clicks obre un ventall enorme d’opcions en el disseny del kick perfecte. A més, el control del to en la part de greus facilita adaptar el kick a la tonalitat de la producció. Molt recomanable.
3. API 2500
Àlex del Amo utilitza aquest compressor en tots els seus projectes per aplicar la tècnica de compressió en paral·lel.
Treballant amb mescles de volum molt baixes i en mode pre-fader, és quan aquest plugin mostra tot el seu potencial, aportant punch i cohesió a la mescla sense perdre dinàmica.
Api 2500
4. FabFilter Pro-Q 2
Per a Àlex, aquest és l’equalitzador que l’ha fet deixar d’utilitzar molts altres EQs.
Una de les funcions que més valora és la capacitat de mostrar la nota de les freqüències a la versió 2, fet que facilita enormement l’equalització harmònica dins del context musical.
5. Spire
Un sintetitzador 4×4 imprescindible en les seves produccions. Spire permet recrear sons d’estil trance amb un aire més underground que no troba en altres sintetitzadors.
Tot i que encara podria millorar amb controls macro més avançats, destaca especialment en la creació de leads per a chords, leads solistes, plucks i baixos contundents, amb molta facilitat i caràcter.
Si vols aprendre a utilitzar plugins professionals, sintetitzadors i tècniques de producció com les que fan servir productors en actiu, al Diploma en Música Avançada i So d’EUMES treballaràs amb eines reals i fluxos de treball professionals, aplicats a la producció musical actual.


